دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

شهروند| «نگرانی»؛ پُربسامدترین واژه‌ای است که این روزها از صنعا مخابره می‌شود. پس از ١٧٠ روز از حمله گروه ائتلاف به یمن هنوز شرایط امدادرسانی در مناطق درگیر فراهم نشده است. نمایندگان سازمان ملل، صلیب‌سرخ و پزشکان بدون مرز دائما از کمبود دارو، گسترش بیماری میان مردم و حمله به غیرنظامیان ابراز نگرانی می‌کنند. یکی از خبرهای نگران‌کننده در این ماه حمله به آمبولانس جمعیت هلال‌احمر بود. حمله به آمبولانس متعلق به جمعیت هلال‌احمر یمن در شهر تعز که منجر به کشته‌شدن دو نفر در روز پنجشنبه اول مرداد شد.
حرکت آمبولانس با نشان جمعیت هلال احمر
به گزارش دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در صنعا، آمبولانس هلال‌احمر که به وضوح با نشان جمعیت هلال‌احمر یمن مشخص شده بود، درحال حمل یک بیمار زخمی و همراهش و دو نفر از داوطلبان این جمعیت در خط مقدم بود که زیر آتش حملات قرار گرفت. بر اثر این حمله گلوله‌های شلیک شده از بدنه آمبولانس عبور کردند و منجر به مرگ آنی بیمار و همراه او شدند. نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر درحال حاضر هیچ اطلاعاتی درخصوص هویت یا انگیزه ضارب ندارد. در طول چند ماه گذشته شمار حملات به کارکنان مراقبت‌های درمانی و پرسنل امدادی در یمن افزایش داشته است که این امر به شدت نگران‌کننده است. بر این اساس از مارس ۲۰۱۵ تاکنون،  ٤ نفر از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یمن جان خود را در حین انجام وظیفه از دست داده‌اند. به علاوه، گزارش‌های بی‌شماری از حملات به اموال جمعیت هلال‌احمر یمن، شامل خودرو‌ها و ساختمان‌های این جمعیت که به وضوح با نشان هلال‌احمر متمایز شده‌اند، وجود دارد. ازجمله آخرین حوادثی از این دست، غارت و به آتش کشیدن ساختمان جمعیت هلال‌احمر یمن در تعز در سوم و دهم تیرماه هستند.
حمایت فوری
 از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یمن
جمعیت هلال‌احمر یمن، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به اتفاق خواهان حمایت فوری از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یمن و تمامی دیگر پرسنل مرتبط با نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر هستند.
یک فاجعه نگران کننده
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حمله به یک آمبولانس و یک ساختمان جمعیت هلال‌احمر یمن گفت: «کشته شدن بیمار و همراه آن و دو داوطلب هلال‌احمر در آمبولانس و غارت بیمارستان این جمعیت فاجعه و نگران‌کننده است.» وحید رحمتی با اشاره به گزارش کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از اتفاقات یمن، گفت: «در این گزارش شلیک به یک دستگاه آمبولانس متعلق به جمعیت هلال‌احمر یمن در شهر تعز که منجر به کشته شدن دو نفر در روز پنجشنبه اول مرداد ماه شده بود از سوی این کمیته به شدت محکوم شد.» او ادامه داد: «گزارش‌ها حاکی از آن است که در طول چند ماه گذشته شمار حملات به کادر درمانی و پرسنل امدادی در یمن افزایش یافته است که این امر به شدت نگران‌کننده است.» مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر افزود: «بنا بر درخواست نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر ضرورت دارد تمامی طرفین درگیر با احترام گذاشتن به نشان جمعیت هلال‌احمر یمن که بر ساختمان‌ها، وسایل نقلیه و لباس‌های کارکنان، داوطلبان و امدادگران مشخص است کار تمامی کارکنان بشردوستانه را تسهیل کنند وگرنه نجات جان انسان‌ها و ارایه کمک‌های ضروری به میلیون‌ها یمنی غیرممکن خواهد بود.»
حمله نظامیِ هوایی و دریایی به خاک یمن از ششم فروردین آغاز شده و در نتیجه این حملات تاکنون هزاران یمنی ازجمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده و ده‌ها‌هزار نفر نیز آواره شده‌اند؛ ٨٠‌درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است. بی‌شک ادامه جنگ در یمن یعنی ادامه نگرانی‌ها، و «صلح» پایانی است برای نگرانی‌ها.

منبع:روزنامه شهروند

 




برچسب‌ها:
[ 26 / 5 / 1394برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1